26 January 2017

Check Up baby sebulan di klinik Ibu Dan Anak Jalan Kebun

Bismillah dan Assalamualaikum buat semua pembaca entri Kak Mek yang disayangi semua.

Semalam 25 Januari 2017, Kak Mek dengan Dhani Iqram ada appoinment di Klinik Ibu & Anak di Jalan Kebun untuk check up sebulan. Kak Mek samapi di klinik pukul 2.30 petang dan dan ramai juga la ibu mengandung dan ibu yang bawa anak masing-masing untuk regular check up. 

Sebelum checkp up baby, kena setelkan urusan mak dulu. Kena timbang, kena cek urine, cek bp dan juga cek hb. Alhamdulillah, semalam timbang berat dah turun ke 51.2kg. Berat masa awal pregnant 50kg, bp juga normal 120/70.cek HB semalam pun 11.3..Alhamdulillah ok.

Lepas setel mak, kena setel pula baby Dhani Iqram ni. Timbang berat dah 4.3kg..fuh..fuh..semangat betul. Masa lahir berat dia 3.17kg. Amik injection hepatitis dos 2 sekali. Lepas tu jumpa doktor sekejap. Doktor ada bagitahu sisa-sisa kuning pada baby akan hilang sepenuhnya dalam masa 3bulan melainkan kalo bacaan kuning tu tinggi..Yang tu kategori lain pula tau. Kerjanya menyusu dan tidur je apa tak naik berat tu. Apa pun janji semua sihat, alhamdulillah...

Nasib baik semua urusan kat klinik setel dalam masa sejam je. pukul 3.30 dah boleh balik. Lega, takde la menunggu lama sangat.

Sekarang ni,klinik kesihatan jalan kebun dah banyak improve. Ni bagi saya la kan. Biasa untuk baby ni cepat sikit proses sebab nurse pun dah tau baby ni tak boleh lama-lama nanti meragam pula kan. 

Buat masa sekarang, kalau ada ibu-ibu yang buat check up kat sini, untuk scan baby masih belum ada peralatan scan lagi jadi klinik terdekat dengan klinik jalan kebun ni adalah klinik kesihatan ibu dan Anak kat bukit naga. Ataupun boleh pergi scan di klinik swasta tapi kena call dulu la kalau nak pergi klinik Nora sebagai contohnya sebab nak tau doktor mana yang bertugas pada masa tu

Alamat Klinik Kesihatan Ibu dan Anak Jalan Kebun:
Jalan Kebun Batu 7,
Kampung Jalan Kebun
40460 Shah Alam
Selangor
Phone: 03-5161 8006



No comments: