08 April 2016

Tiroid boleh sembuh tanpa pembedahan

Bismillah,

Syukur Alhamdulillah..Semoga pengunjung blog yani yang membaca entry ini sentiasa diberikan kesihatan sepenuhnya oleh Allah s.w.t
Hari ini yani ingin kongsikan tentang penyakit TIROID, Sejak kebelakangan ini, ramai yang mengidap peyakit tiroid. Apa yang yani tahu tiroid ini apabila sudah jalani pembedahan, pesakit akan bergantung kepada ubat seumur hidup.

 Tiroid pula terbahagi kepada 2 jenis tiroid :

1. Hypertyroid : Over reactivity of tyroid gland that leads to high levels of tryroid hormone.
2. Hypotyroid :sebaliknya

HIPERTIROID TIDAK DIGALAKKAN AMBIL IODINE

Tanda-tanda  hyper :

Perubahan mood, gelisah, resah, insomnia, hilang berat badan, cirit birit, jantung berdebar, berpeluh, intoleran( tidak tahan)  pada panas, mata terbonjol, iritasi mata, lemah otot, haid sedikit atau tiada langsung.

Tanda-tanda hypo : keletihan, kelesuan atau pergerakan lambat, depresi mental, masalah ingatan, berat badan naik, sembelit, intoleran sejuk, rambut & kulit kering, bengkak sekeliling mata, haid banyak.




CADANGAN SUPPLEMENT :


  • B COMPLEX : Membantu mengurangkan bengkak
  • VITAMIN C : Pemulihan luka dan melindungi tubuh dari infeksi bakteria
  • VITA E  :mengukuhkan fungsi imun
  • Garlic  : antibiotik semulajadi
  • ZINC : membantu penyembuhan, menghalang sakit tekak akibat selsema


AWAS :

Hypertyroid tidak digalakkan minum ESP dan makan Alfalfa

Hypotyroid tidak digalakkan makan Vitalea




Ingin mengetahui lebih lanjut tentang sebarang produk shaklee dan bagaimana vitamin semulajadi ini insyaAllah mampu memberikan kehidupan yang lebih sihat dan cergas boleh berhubung terus dengan yani ditalian : 011-11770705 

Yani menyediakan konsultasi percuma dan kami mempunyai pakar untuk setiap produk yang dipasarkan.

Ada yang ingin menjadi Ahli Shaklee seumur hidup? Sebab nak dapat harga setiap produk dengan harga yang lebih istimewa terutama semasa promo produk? Tak tahu bagaimana caranya ? Juga boleh berhubung terus dengan yani dan yani akan tunjukkan cara yang sangat senang.

No comments: