11 April 2016

Penyakit vertigo boleh dirawat

Bismillah...

Vertigo sejenis penyakit?

Vertigo bukanlah sejenis penyakit tetapi dipanggil gejala dan gejala ini boleh sembuh sekiranya kita mendapat raatan yang sesuai. Pertama kali saya mendengar gejala vertigo ini apabila seorang customer menghubungi saya bertanyakan tentang vivix.

Saya tanya la untuk penyakit apa Puan nak minum Vivix. Dia cakap untuk vertigo.erm...saya mula bertanya kepada upline saya dan cuba google dari blog SID lain. Rupanya ada seorang suami SID yang ada gejala vertigo tetapi suaminya kena agak teruk. Vertigo yang teruk boleh jadikan  anda seorang yang PEKAK..Oh..tidak mungkin kan...

Tanda-Tanda Vertigo

Tanda vertigo yang saya dapat maklumat daripada customer pertama saya yang kena vertigo ini adalah:

  • Dia berasa pening kepala. Tidak boleh melihat kepada objek berbayang yang bergerak seperti bayang kipas siling
  • Tidak boleh melihat objek yang banyak bergerak. Mata kena fokus pada satu objek je. Tak boleh melihat banyak objek serentak
  • Tidak boleh memandu kerana tidak boleh melihat side mirror. Bahaya kan!
  • Merasa loya dan muntah-muntah
Cara-cara mengatasi gejala vertigo

  1. Berdiri tegak, buka mata dan kemudian tutup. Lakukan 5 kali.
  2. Gerakan kepala berputar. Pasang dagu ke dada, putar kepala ke kiri, dan mengubah ke arah kanan, lakukan 3 kali.
  3. Gerakan wajah menghadap ke atas, lalu turun dengan perlahan-lahan sampai menghadap ke bawah. Kemudian naik lagi menghadap ke atas perlahan-lahan dan lakukan 3 kali.
  4. Duduk dengan posisi punggung lurus dan mata terbuka. Lalu berdiri. Pada saat Anda berdiri, tutup mata dan Ulangi 3 kali.
  5. Melatih gerakan bola mata Anda ke kanan dan ke kiri secara horizontal dengan mata terbuka. Ulangi pada setiap arah masing-masing 3 kali. Kemudian lanjutkan dengan menggerakkan bola mata ke atas dan ke bawah secara vertikal.
Supplement yang sesuai
  • Vivix
  • B complex
  • Vitalea
  • Peppermint Ginger Plus

Ingin mengetahui lebih lanjut tentang sebarang produk shaklee dan bagaimana vitamin semulajadi ini insyaAllah mampu memberikan kehidupan yang lebih sihat dan cergas boleh berhubung terus dengan yani ditalian : 011-11770705 

Yani menyediakan konsultasi percuma dan kami mempunyai pakar untuk setiap produk yang dipasarkan.

Ada yang ingin menjadi Ahli Shaklee seumur hidup? Sebab nak dapat harga setiap produk dengan harga yang lebih istimewa terutama semasa promo produk? Tak tahu bagaimana caranya ? Juga boleh berhubung terus dengan yani dan yani akan tunjukkan cara yang sangat senang.


 

No comments: