17 April 2016

Program Sihat Tip Top 2.0 Shaklee

Bismillah dan salam penuh sihat dan cergas buat semua pembaca artikel yani hari ini. Alhamdulillah, hari ini (17/04/2016), yani berjaya juga join program Sihat Tip Top 2.0 bersama 3orang leader shaklee yang hebat-hebat. Best sangat sebab banyak perkongsian ilmu baru yang yani dapat hari ini. Inilah antara keistimewaan apabila join menjadi ahli shaklee. Banyak program kesihatan, riadah yang dikelolai oleh leader-leader shaklee untuk anak cucu, cicit mereka. Namun program ini bukanlah satu paksaan tapi kalau kita nakkan ilmu baru dalam kehidupan kita, boleh join mana-mana program yang shaklee anjurkan.


Apa yang yani nak kongsikan dengan semua pembaca entri ini tentang ilmu kesihatan yang yani perolehi hari ini adalah:

  • Bagaimana kita nak menjaga kesihatan diri kita dan juga ahli keluarga kita. Boleh ke kita dapat pastikan setiap makanan yang kita ambil, zat-zat dan nutrisi yang terkandung dalam setiap makanan kita makan itu dapat diserap diserap oleh badan kita dengan baik. Adakah apa yang kita makan itu sekadar sedapkan mulut dan kenyangkan perut je?
  • Dapatkan kita pastikan badan kita dapat memberi signal seandainya terdapat salah satu dari organ badan kita mempunyai masalah?
  • Bagaimana setiap supplement yang kita makan memainkan perananyang berlainan seperti kita makan berlaianan kumpulan makanan untuk dapatkan nutrisi bagi setiap kumpulan
  • Tadi juga ada demo 'Business On The Go'. Apakah itu? Hah..ala macam home party tupperware tu la.hihi..kita buat demo tentang tindakbalas sesetengah supplement pada kita. Tak tunjuk orang tak caye kan.
Tapi betul tak kita ni apabila disahkan mengidap sesuatu penyakit baru la kita cari supplement@ubat tapi kita tak makan supplement semasa badan kita sihat. Sepatutnya kita amalkan makan supplement semasa badan kita masih sihat untuk memastikan badan kita sentiasa cukup dengan nutrisi dan semua organ luaran dan dalaman badan kita dapat berfungsi dengan sempurna.

Jadi sesiapa yang ingin sentiasa sihat sekarang dan masa akan datang insyaAllah, jom amalkan pemakanan suplement untuk cukupkan zat dan nutrisi dalam badan kita. Badan sihat, otak cergas, kehidupan juga sempurna.

Buat yang baru berjinak-jinak nak amalkan supplement, yani cadangkan anda bermula dengan:

  • Vita C
  • B complex
  • Vita Lea
  • ESp
  • Omega Guard
Setiap vitamin memainkan peranan yang berlainan untuk keperluan badan kita

Jangan segan-segan untuk hubungi yani: 011-11770705
Fb: Nur Illiani Mat Yusof
Fb Page: Susuibubagus
COD: Jalan Kebun, KOta Kemuning, Johan Setia, Jalan Bukit Kemuning, Shah Alam
Poslaju: Seluruh Malaysia



No comments: