30 August 2019

Apa Itu Beyond Organic

Shaklee bukan sahaja organik tapi beyond organic.. biasa dengar kan para sid shaklee mention gtue.. apa organic dan apa itu beyond organic ?

ORGANIC bermaksud pertanian yang menggunakan input semula jadi untuk meningkatkan kesuburan tanah.

Ini bermakna tiada apa yang digunakan yang mungkin membahayakan udara, air, atau tanah.
Mereka yang concern dengan kesihatan yang berkait dengan alam sekitar baisanya akan membeli product yang bersifat organic.


BEYOND ORGANIC pula adalah gabungan kaedah Organic + Carbon Footprint rendah.
Carbon Footrint merujuk kepada kuantiti gas rumah hijau yang dipancarkan ke atmosfera semasa kitaran hayat sebarang produk atau aktiviti dan dinyatakan dalam bentuk setara karbon dioksida bagi bahan makanan, aktiviti utama termasuk fasa pengeluaran (penanaman tanaman, buah-buahan, dan lain-lain penternakan haiwan), pemprosesan, pengedaran, jualan.



Kesimpulannya BEYOND ORGANIC adalah lebih dari standard Organik dan melangkaui standard organik tradisional, untuk meningkatkannya tahap kesedaran dan pengetahuan berdasarkan kesihatan dan kesejahteraan yang benar.

Dan Shaklee mempunyai standard ini iaitu BEYOND ORGANIC, bukan setakat ORGANIC.
Prinsip pertama Shaklee untuk Beyond Organic ialah, bahan-bahan semulajadi mestilah semulajadi
mungkin.


Kedua, bahan-bahan tersebut harus mencerminkan kemajuan sains dan teknologi terkini.
Kualiti unggul produk Shaklee adalah hasil menghormati kebijaksanaan alam semula jadi dan penggunaan kaedah penyelidikan dan pengeluaran yang paling canggih.

Jadi jangan takut nak consume supplement shaklee sebab shaklee sangat-sangat menjadi kualiti pengeluaran setiap supplement. Jangan nak samakan produk shaklee dengan supplement tempatan lain pula ya


Mobile :011.11770705
FB: Nur Illiani Mat Yusof
Page FB: SusuIbubagus
IG: Illiani29




COD: JALAN KEBUN, KEMUNING CITY, RIMBAYU, JALAN BUKIT KEMUNING , , KAMPUNG LOMBONG, BUKIT RIMAU, BERJAYA PARK, BUKIT NAGA, KOTA KEMUNING


No comments: