29 August 2019

Bagaimana Zinc Complex Membantu Mengatasi Masalah Kesuburan

Perasan tak lately ramai sangat orang mengalami masalah kesuburan dan masalah ini bukan sahaja berlaku dikalangan kaum wanita tapi banyak juga terjadi di kalangan kaum lelaki, cuma dorang tak kecoh-kecoh. Jadi jangan la cuba rawatan yang mungkin anda sendiri tak pasti boleh membantu mengatasi masalah tersebut. Cuba dahulu berjumpa dengan doktor pakar sakit puan dan cuba dapatkan nasihat yang terbaik untuk maslah yang anda hadapi itu.

Di sini saya cuba bantu anda kenali zinc complex shaklee dan apa yang zinc complex ni boleh membantu mengatasi beberapa masalah yang mungkin anda sendiri sedang hadapi

Lets Check it out........

MASALAH JERAWAT: 
Kajian telah menunjukkan zink berkesan untuk membantu dalam meredakan jerawat. Ia lebih baik dari penggunaan antibiotik.

EKZEMA: 
Ekzema atau ectopic dermatitis antaranya disebabkan oleh kekurangan zink dalam badan.

MENYEIMBANGKAN HORMON:
 Zink mengawal selia jumlah testosteron di dalam badan.



KESIHATAN KULIT: 
zink berkait rapat dengan sintesis kolagen yang membantu dalam menormalkan jumlah minyak kulit dan mengekalkan kulit yang sihat.

PENYEMBUHAN LUKA: 
Kekurangan zinc menyebabkan lambat penyembuhan luka. Badan manusia mempunyai beberapa enzim yang bergantung pada zink, yang menggalakkan sintesis kolagen yang seterusnya membantu dalam penyembuhan luka.

GANGGUAN PROSTAT: 
Zink sangat penting dalam menangani gangguan prostat. Kekurangan zink menyebabkan pembesaran kelenjar prostat dan menjadikannya terdedah kepada kanser. Dinasihatkan untuk mengambil 15mg zink setiap hari, di bawah pemerhatian rapi perubatan, apabila mengalami masalah prostat.




MENURUNKAN BERAT BADAN: 
Zink memainkan peranan utama dalam penurunan berat badan dan mengawal selera makan.

KEHAMILAN: 
Ia adalah penting untuk pembaikan dan fungsi DNA. Ia diperlukan untuk pertumbuhan cepat sel-sel dan membangunkan unsur-unsur utama sel semasa kehamilan.

KESUBURAN & PEMBIAKAN: 
Bagi lelaki, zink membantu dalam spermatogenesis dan pembangunan organ-organ seks. Sementara di kalangan wanita, ia membantu dalam semua fasa pembiakan, termasuk peringkat kelahiran dan penyusuan.




FUNGSI BIOLOGI: 
Zink memainkan peranan penting dalam banyak fungsi biologi seperti pembiakan, kawalan penyakit kencing manis, tahap stress, rintangan imun, bau dan rasa, pertumbuhan fizikal, selera makan dan penghadaman.

MENGAWAL JANGKITAN: 
Zink membantu dalam melindungi daripada gangguan berjangkit dan jangkitan kulat termasuk paru-paru dan konjunktivitis.

ANTIOKSIDAN: 
Zink bertindak sebagai antioksidan dan pada dasarnya terlibat dalam beberapa tindak balas biokimia yang tegas, yang termasuk sintesis protein, fungsi enzim dan metabolisme karbohidrat .



Mobile :011.11770705
FB: Nur Illiani Mat Yusof
Page FB: Pengedar Shaklee Jalan Kebun
IG: Illiani29




COD: JALAN KEBUN, KOTA KEMUNING , RIMBAYU, JALAN BUKIT KEMUNING , , KAMPUNG LOMBONG, BUKIT RIMAU, BERJAYA PARK, BUKIT NAGA, KOTA KEMUNING


No comments: