25 January 2016

NEPHROTIC SYNDROM DAN CARA RAWATAN BERKESAN

Bismillah...

Ramai yang masih belum mengetahui apa penyakit nephrotic syndrom ni. Sebelum anak saya sendiri yang menghidapi penyakit ini,memang saya takde pengetahuan langsung pasal penyakit ini. Memang betul, selepas kita sendiri yang ,mengalami sendiri masalah anak yang menghadapi penyakit, kita sendiri akan merasai bagaimana rasanya perasaan ibu bapa yang mempunyai anak yang sakit. Sedikit sebanyak ia mengajar saya tentang banyak benda. Dan kita akan lebih rasa bersyukur, dekat dengan Maha Pencipta.

Saya cuba untuk terangkan dengan bahasa yang senang kita semua fahami dan bukan bahasa doktor yang tak semua orang akan faham.
Sebagaimana penerangan doktor yang merawat anak saya dulu, penyakit ini kebanyakan dihadapi oleh kanak-kanak dan mungkin dan ada yang dihadapi oleh orang dewasa dan mengikut kata doktor tersebut, jika dihadapi oleh orang dewasa, sedikit sukar untuk pulih disebabkan faktor umur dan pemakanan yang kita dah lalui sebelum ini.

Buat masa sekarang, saya sendiri berikhtiar untuk anak saya agar tidak mengambil 'Steroid' untuk tempoh yang terlalu lama kerana terlalu banyak kesan sampingan streroid yang bukan sahaja disahkan oleh doktor, tetapi kita orang awam sedia maklum tentang perkara tersebut.

Apa yang saya cuba adalah dengan pengambilan supplement. Macam anak saya sekarang, saya dah bagi dia makan Omega Guard Shaklee@fish Oil yang kandungan dalam Omega GUard Shaklee ini insyaAllah boleh membantu melindungi buah pinggang kita. Apa yang saya perasan, penyakit anak saya ini adalah terkawal.

Pengambilan Vivix Shaklee pula, saya baru je cuba bagi untuk saya dalam minggu ini (sehingga tarikh entry ini dibuat)

Pembaca boleh melihat testinomi Nephrotic Syndrom yang mengamalkan Vivix secara konsisten





HUBUNGI YANI : 011-1177 0705
ID SHAKLEE : 920151
COD: JALAN KEBUN, KOTA KEMUNING, JOHAN SETIA, JALAN BUKIT KEMUNING
POSLAJU KE SELURUH MALAYSIA


No comments: